Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban, avagy hogyan tegyük eladhatóbbá a termékünket a WEB 2.0, a keresőoptimalizálás és a Google marketing eszközeinek segítségével - a Modul-Stor Hungary Kft. példáján Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Internet, közösségi média és innováció a marketingben Tagozat.

Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban, avagy hogyan tegyük eladhatóbbá a termékünket a WEB 2.0, a keresőoptimalizálás és a Google marketing eszközeinek segítségével - a Modul-Stor Hungary Kft. példáján


Hallgató: Muszka Aliz Beatrice
Szak: Gazdálkodási és menedzsment, Képzés típusa: bsc, Intézmény: Pannon Egyetem, Kar: Gazdaságtudományi Kar

Témavazető: Sasné Dr. Grósz Annamária, Bátor Attila - egyetemi adjunktus, egyetemi docens, Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar


Kutatásom témájául azért választottam a hazai kis- és középvállalkozások online marketing tevékenységét, mert véleményem szerint a KKV-k Magyarországon nem használják ki kellő hatékonysággal a rendelkezésükre álló kommunikációs csatornákat, illetve marketing eszközöket, s marketing tevékenységük az esetek többségében az online médiára korlátozódik.
Szekunder kutatásom során elemeztem a hazai KKV szektor helyzetét, gazdasági és marketing szempontból. Az elemzés során fény derült arra, hogy a hazai kis- és középvállalkozások alig egyharmada végez marketing tevékenységet, szemben azzal az általános érvényű, az MMSZ által is elfogadott megállapítással, miszerint egy vállalkozás sikeréhez a marketing elengedhetetlenül hozzátartozik. Az adatokból kiderül, hogy a vállalatok az előnyben részesített marketing eszközök közül egyértelműen az internetet helyezik első helyre, s egyre inkább előtérbe kerülnek a WEB 2.0-ás alkalmazások által kínált közösségi oldalak, mint a fogyasztók elérésének hatékony eszközei.
A problémát egy hazai mikrovállalkozás, a Modul-Stor Hungary Kft. példáján mutattam be, mely cég a múltban is élt az online marketing eszközök használatával, ugyanakkor az eszközök köre és használatának intenzitása változtatást igényelt. A cég több honlappal rendelkezik, mely a KKV-k egyik leghatékonyabb online marketing eszköze. A három honlap közül egyet kutatásom ideje alatt újítottak fel, s ez idő alatt - valamennyi honlap esetében - kiemelt figyelmet fordítottak a keresőoptimalizálásra, az online hirdetésekre, továbbá a direktmarketing egy eszközével is növekedést próbáltak elérni. A vállalat a marketing eszközök erőteljesebb használata által a vezető keresőmotorban, a Google rangsorban folyamatosan előrébb került, így az eszközök általánosságban hatékonynak tekinthetők.
Dolgozatomban a vállalat példáján szeretném bemutatni, hogy milyen hatást gyakorol az online marketing eszközök használata a kis-és középvállalkozások hatékonyságára. Ezt primer kutatásom során különböző statisztikai adatokkal és marketing mérésekkel szemléltettem, melyekből megállapítható, hogy bár az eszközök többsége növeli a hatékonyságot, nem minden esetben érhető el célravezető eredmény. A kutatás során méréseket a reklámeszközökre és webmutatókra vonatkozóan végeztem. Javaslom, hogy a cég továbbra is folytassa a keresőoptimalizálás terén folytatott munkáját, illetve erőteljesebb direkt marketing, és egyéb eszközök alkalmazását javaslom, mint például az affiliate vagy buzz marketing.