Múltidézés vagy jövőbe tekintés? - Az élhető város ismérvei Nagykanizsa példáján keresztül Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Területfejlesztés II. Tagozat.

Múltidézés vagy jövőbe tekintés? - Az élhető város ismérvei Nagykanizsa példáján keresztül


Helyezés: 2

Hallgató: Kaszás Nikoletta
Szak: vezetés-szervezés (MA), Képzés típusa: msc, Intézmény: Pannon Egyetem, Kar: Gazdaságtudományi Kar

Témavazetők: Dr. Szabó Lajos - egyetemi docens, Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar ,
Dr. Cserháti Gabriella - egyetemi docens, Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar ,
Dr. Fehérvölgyi Beáta - egyetemi docens, Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar


Egy település működtetése 2011-ben már nem merülhet ki a közgyűlés működtetésében, vagy az úgynevezett helyi közszolgáltatások biztosításában (településrendezés, tömegközlekedés, szociális ellátás stb.) A sikerhez hozzátartozik, hogy vonzóvá kell tenni az adott települést annak érdekében, hogy képes legyen megtartani a lakosságot, csökkenteni az elvándorlást. Mindezt egy megfelelően magas életszínvonal biztosításával tudja elérni.

Dolgozatom célja volt feltárni Nagykanizsa lehetőségeit a LivCom Award-on, amely a világ egyetlen olyan pályázati kiírása, amely az élhető közösségeket díjazza, s a társadalmi jólétre fókuszál.

Tanulmányom első részében bemutatom a településmarketing, mint speciális marketingtudomány elemeit és szerepét, az egyediség, s ez által a márkázás fontosságát, továbbá kitérek az identitás kérdéskörére is. Ezt követően a LivCom Award bemutatásával folytatom a szakirodalmi részt.

Az empirikus kutatás során a LivCom Award kritériumrendszere alapján végzek kérdőíves felmérést a nagykanizsai lakosság és a városban működő szervezetek képviselőinek körében. A kutatás eredményeként megállapítom, hogy a lakosság nem tartja élhetőnek a várost. A szervezetek megítélése valamivel jobb ennél, de mindkét célcsoport úgy látja, nem elegendő, megfelelő a város feléjük irányuló kommunikációja.

Dolgozatom zárásaként kísérletet teszek az „élhető Nagykanizsa” márka értelmezési lehetőségeinek feltárására, valamint megfogalmazom az ehhez kapcsolódó kommunikációs stratégia sarokköveit.