A városi úthálózati infrastruktúra időbeli megosztása az egyéni és a közösségi közlekedés között, innovatív módszerek alkalmazásával Műszaki Tudományi

31 OTDK, Műszaki Tudományi Szekció, 14B_Közlekedésépítés, közlekedésüzem Tagozat.

A városi úthálózati infrastruktúra időbeli megosztása az egyéni és a közösségi közlekedés között, innovatív módszerek alkalmazásával


Hallgató: Friedmann Szilárd
Szak: közlekedésmérnöki, Képzés típusa: ba, Intézmény: Széchenyi István Egyetem, Kar: Műszaki Tudományi Kar

Témavazető: Dr. Horváth Balázs - egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem Műszaki Tudományi Kar


A tanulmány célja egy olyan innovatív forgalomszabályozó rendszer megvalósítása, melynek hatására nő a közösségi közlekedés versenyképessége, és ezzel párhuzamosan csökken a belvárosok terheltsége. A rendszer alapja egy változtatható jelzésképű tábla, amely képes egy kijelölt útszakaszon az egyéni közlekedők és a közösségi közlekedési célt szolgáló járművek időbeli szétválasztására, előnyt biztosítva a tömegközlekedést választók számára. A beavatkozás eredményeként a tömegközlekedést választók gyorsabban érik el célpontjaikat, ezáltal növekedik a szolgáltatás színvonala, amit feltehetően többen vesznek igénybe. Ennek eredményeként kevesebb autó lesz a belvárosokban, aminek köszönhetően a torlódások csökkennek és a környezetszennyezés mérséklődik. (Mindezt egy valós közlekedési probléma megoldásával szemléltetem, ami jelen esetben Győr Teleki L. utca egyirányú szakasza és vonzáskörzete, ahol a cél a torlódások megszüntetése, a tömegközlekedés előnybenrészesítése, forgalomfigyelő rendszer és változtatható jelzésképű tábla segítségével.)