A metrosexualitás hazai és nemzetközi viszonylatban Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Rétegmarketing Tagozat.

A metrosexualitás hazai és nemzetközi viszonylatban


Különdíj: t

Hallgatók: Munkácsi Nóra
Szak: Kereskedelem és Marketing, Képzés típusa: ba, Intézmény: Széchenyi István Egyetem, Kar: Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar,
Pénzes Gabriella
Szak: kereskedelem és marketing, Képzés típusa: ba, Intézmény: Széchenyi István Egyetem, Kar: Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar

Témavazető: Eisingerné Balassa Boglárka - egyetemi tanársegéd, Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar


Mire asszociálnának önök, ha ezt a szót hallják, hogy metroszexualitás? Nem is olyan egyszerű kérdés ez. Úgy gondoljuk, hogy erre a válaszra többen is kíváncsiak lennének. Véleményünk szerint ez az ismeretlen fogalom többféle irányban véleményt formálhat az emberekben. Érdemesnek tartjuk, hogy ezzel a témával foglalkozzunk, hogy ezt mások számára is közérthetőbbé, világosabbá tehessük. Igyekszünk átfogó képet nyújtani egé-szen a fogalom meghatározásától kezdve, a nemzetközi tendenciákon keresztül, a hazai piac helyzetképének felmérésén át, a fókuszcsoportos interjú és mélyinterjú kutatási mód-szertan eszközök segítségével. A dolgozat megírása közben tapasztaltuk, hogy a magyar fiatalok körében is mennyire nem ismert - a külföldiekkel ellentétben - ez a fajta életvitel, annak ellenére, hogy nem a mai ,,civilizált ember” találmánya. Feltérképeztük, hogy a történelem folyamán a metroszexualitás gyökerei felelhetők. Dolgozatunk segítséget nyújthat abban, hogy a metroszexualitásban foglalt életstílust, életérzést minél karaktere-sebbé, érthetővé tegyük mások számára is. E speciális fogyasztói csoport áltat felmerült igények kielégítetlenek, mivel a magyar piac számára e fogyasztói réteg ismeretlen. A primerkutatásunk eredményei magukért beszélnek, melyre általunk írt javaslatainkat rész-letesen olvashatják dolgozatunkban.