A közösségi portálok álláskeresési lehetőségei Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, HR elmélet és gyakorlat Tagozat.

A közösségi portálok álláskeresési lehetőségei


Helyezés: 2

Különdíj: t

Hallgató: Tóth Kathrin
Szak: Gazdálkodási és menedzsment, Képzés típusa: ba, Intézmény: Általános Vállalkozási Főiskola, Kar: \N

Témavazetők: Radnóti István - főiskolai adjunktus, Általános Vállalkozási Főiskola \N ,
Szalai Ibolya - főiskolai docens, Általános Vállalkozási Főiskola \N


A legtöbb hallgató már a főiskolás évei alatt azon töpreng, hogy az iskolapadból kikerülve sikerül-e elhelyezkednie. A széles körű internetpenetráció megfelelő hátteret ad az online álláskereséséhez. Vajon a közösségi oldalak fejlettsége, összetartó ereje alkalmas-e arra, hogy a főiskolai hallgatók és „ismerőseik” hatékonyan segítsék egymást az álláskeresésben? Kutatásunk célja, hogy kiderítsük a közösségi portálokat használók a profiljukat mennyire tudatosan használják, valamint, hogy élnek-e a social networking által nyújtott álláskeresési lehetőségekkel.

A kutatás fő célja, a közösségi portálokon való álláskeresés lehetőségének és továbbfejlesztésének vizsgálata a felsőoktatási hallgatók körében.

Specifikus célunk volt az álláskeresés előnyeinek és veszélyeinek a feltárása. Továbbá az ilyen típusú álláskeresések különböző dimenzióinak elemzése.

A kutatás során a szekunder forrásokon kívül, online lekérdezés, kérdőíves megkérdezés, próbaállás keresésre érkező válaszok elemzését végeztük el. A minta nem reprezentatív, saját kapcsolati hálónkon keresztül készítettük a kutatást. A válaszadók közül kiválasztottunk néhány főt fókuszcsoportos interjúra, hogy finomítsuk az eddig feltárt összefüggéseket. A főiskolánkon kérdőíves megkérdezést alkalmaztunk.

A kutatás során a következő hipotéziseket állítjuk:

H1: A 25 év alatti korosztály nagymértékben nyitott a közösségi portálon való álláskeresésre.

H2: A nőknek az aránya nagyobb az ilyen típusú álláskeresésben, mint a férfiaké.

H3: Az iWiW-et hazánkban többen használják, mint a Facebook-ot.

H4: Aki kipróbálta már a social networking oldalakon való álláskeresést, annak pozitív tapasztalatai voltak ez ügyben.

A közösségi oldalakon való álláskeresés a főiskolai hallgatók számára az egyik leghatékonyabb módszer lehet, hiszen személyre szabottan, egyedi elvárásokat is figyelembe véve tudnak segíteni az ismerősök.

A vállalati kultúra és a HR-tudomány fejlődésével egyre több vállalkozás is párbeszédet kíván folytatni a közösségi portálokon keresztül. Ennek köszönhetően lehetőségek nyílnak a vállalatok iránt elkötelezett főiskolai hallgatók számára, hogy proaktív módon kapcsolatba lépjenek velük. A vállalkozások és a hallgatók között online párbeszéd kibővülésével, ez a módszer akár a leghatékonyabb módja lehet az álláskeresésnek.