SPORTSZTÁR-MÁRKÁK HOGYAN LESZ EGY SIKERES SPORTSZTÁRBÓL MÁRKA Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Márka, márkaépítés és imázs Tagozat.

SPORTSZTÁR-MÁRKÁK HOGYAN LESZ EGY SIKERES SPORTSZTÁRBÓL MÁRKA


Hallgató: Vincze Dávid
Szak: gazdálkodási és menedzsment, Képzés típusa: ba, Intézmény: Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, Kar: Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kar

Témavazető: Dr. Papp-Váry Árpád - gazdasági szakok dékánja, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kar


A dolgozatomban, a sportsztár márkáról írok. Minden sikeres sportoló álma, hogy egyszer egy sikeres márkát tudhasson magáénak. Fontos, hogy a kezdeti időszakban is komolyan kell foglalkozni egy sportolóval, hogy sportsztár váljon belőle. Miután sportsztár vált belőle, utána lehet elkezdeni márkázni a játékost. Egy személyes márkaépítésnek is meg vannak a lépései, amiket betartva, és végig csinálva egy sikeres márkát lehet építeni. Egy sztár azzal, hogy márkává válik egyben termékké is. A termékmárkázásnál fontos tényezők is szerepet játszanak egy sztármárka esetében. Ezt a folyamatot az általam készített fejlődés-modellen mutatom be. Példákat többnyire az egyéni sportolók szemszögéből hozom, ezen belül is, legtöbbet a teniszezők példájából merítek. Végezetül a magyar helyzettel kapcsolatban írok, hogy mik a hiányzó tényezők, hogy miért nincsen több évtizede magyar sportsztár márkánk, Puskás Ferenc óta. Kutatásom alapját a szakirodalomban olvasottak, valamint két interjú képezi, amiket Rácz Félix sportmenedzserrel, és Vincze Ottó volt labdarúgóval készítettem.