Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció

Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar

Cím: 2750 Nagykőrös, Hősök tere 5.
Telefon: +36 53 350 885
Honlap: https://pk.kre.hu/

A Szekció honlapjának címe: https://pk.kre.hu/otdk2025ttt/
A Szekció e-mail címe: pk.otdk2025ttt@kre.hu
A rendezvény időpontja: 2025. április 14–16.

A Szekció nyitó- és záróeseménye később is megtekinthető itt az oldalon, azonban a tagozatok előadásai kizárólag élőben nézhetőek.

A programváltozás jogát fenntartjuk.

2025. április 14., hétfő

Nyitóünnepség

A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 14., hétfő 10.00
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme

Felsőoktatás 1. Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.15

A tagozat előadói:

Berente Adél Ételallergia/ételérzékenység óvodapedagógus szemszögből
Erdei Mónika A digitális generációk tanulási sajátosságaihoz igazodó szakmaspecifikus oktatási anyagok fejlesztési tapasztalatai dolgozat
Filep Lőrinc Neuroanatómia a pszichológusképzésben – gyakran alkalmazott szakkönyvek összehasonlító kvalitatív elemzése tananyagfejlesztés céljából
Palencsár Enikő Konvergens vagy divergens? – A JETI kooperatív didaktikai társasjáték és keretrendszer bemutatása
Száva Katalin Képzőművész tanárok pályaválasztási motivációja egyes életszakaszokban
Brdar Teréz Mirjam Többszörös esettanulmány angol-spanyol tanárszakos egyetemisták mentális lexikonjának dinamikájáról – Személyre szabott szókincsfejlesztés az MI bevonásával

Mesterséges Intelligencia a Pedagógiában Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35

A tagozat előadói:

Máté Bende Mesterséges intelligencia a matematikában: A ChatGPT képességei és gyakorlati hatásai
Moldovan Evelin Bernadett Mesterséges intelligenciával támogatott vizsgaadminisztrációs rendszer automatikus tesztértékeléssel
Papp Dorottya Mesterséges intelligencia a stock-fotósok árnyékában
Sári Patrik Földrajz tantárgy gamifikációja mesterséges intelligencia segítségével
Szabó Kornél László Detektálható-e az AI használata a felsőoktatásban?
Vámos Balázs Agilis szoftverfejlesztés támogatása mesterséges intelligencia és eye-tracking technológiák felhasználásával
Vaskó András Nagy nyelvi modellek tanulói alkalmazásának tapasztalatai és lehetőségei a köznevelésben

Nyelvoktatás 4. Nyelvi Részkészségek Fejlesztése Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.50

A tagozat előadói:

Csizmazia Mátyás Pronunciation learning strategies, word stress and vowel reduction: A quantitative case study in the Hungarian secondary school context
Karajos Rebeka Szilvia Developing Language Learner Autonomy Through Self- and Peer Assessment: An Experiment Among First-Year English Majors
Khongorzul Tuvshinkhuu Effectiveness of Mobile Applications to Improve English Vocabulary
Kocsis Virág, Kovács Kinga Self-Reflective Methods in the Study of Target Language Literary Textsg?/Célnyelvi irodalmi szövegek vizsgálata önreflektív módszerekkel
Molnár Dorka TPR a gyakorlatban: Az egri általános iskolai tanítók módszertani ismeretei és gyakorlatai az 1. évfolyamon
Oszlovics Kitti Student writers’ strategies of using the English passive voice for impersonalisation in their English Studies BA and MA theses: Three case studies.
Szabadics Mariann Tegezés és magázás a kezdő szintű magyar mint idegen nyelv könyvek társalgásaiban

Óvodai Anyanyelvi Fejlesztés Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35

A tagozat előadói:

Hutás Erika Olvasóvá nevelés megalapozása óvodáskorban a papírszínház módszerének bevonásával
Kainné Sima Krisztina Beszédfejlődés elősegítése kisgyermekkorban. A nyelvi fejlesztés, a mozgás és a zene hatása a gyermek beszéd-, érzelmi- és kognitív fejlődésére
Kocsis Kitti Az óvodáskorú gyermekek beszédfejlődésének vizsgálata két eltérő pedagógiai program tükrében
Olenyik Karolina A szókincs szerepe és jelentősége óvodás korban. Nagycsoportos óvodások szókincsének vizsgálata.
Ottrok Evelin Az élőszavas mesemondás és a népmesék szerepe a pedagógiai gyakorlatban – Mit tanulhat egy pedagógus a mai mesemondóktól?
Szabó Nikoletta Szabolcs-szatmári női mesemondók repertoárjának felhasználása az óvodai nevelésben
Vass Zsófia A mesék segítő szerepe válás esetén – Vizsgálatok óvodás korban

2025. április 15., kedd

A Digitális Oktatás Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Baross Márk Tamás 5G mobil technológia oktatásának módszertani lehetőségei
Horcsin Bálint Feladatok automatikus értékelése adatbázis-kezelés oktatásában
Ilyés-Makra Katalin, Szilágyiné Szabados Edit A digitális kultúra oktatásában megjelenő robotika és annak hatása
Korponai Réka, Mező-Nagy Dóra Hanna Algoritmizálási megközelítések a 10. osztályban
Kovács Bálint-Hunor, Schifler Patricia-Vivien KnowledgeBridge – Az érettségire való felkészülés fontossága a romániai magyar közösségben
Kovács Márk Oktatási céleszköz fejlesztése, és annak hatása a hallgatói tanulmányi eredményességre
Maczik František Kompetencia- és készségfejlesztő videójátékok (Reflex, empátia, nyelvtanulás)

Dráma- és Színjátszás-Tantárgypedagógia Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Bujdos Rozália Anna Báb – és drámapedagógia vizsgálata A szomjas troll című bábelőadásban
Joóné Lindenmayer Gabriella Bernadett Dramatikus interaktív mesélési módszer szerepe az óvodáskorúak beszédfejlesztésében
Komesz Fruzsina Animációs kisfilmek feldolgozása drámajátékos eszközökkel – Empátiafejlesztő foglalkozások iskolásoknak.
Kovács-Hegedűs László Lúdas Matyi itt és ott…
Kruzseczky Dóra Drámapedagógia a történelemtanítás gyakorlatában
Molnár Kitti Fejlesztés a mesék varázslatos világával
Oláh Noémi Verziók: drámafoglalkozások intellektuális képességzavarral élő felnőttek részére

A Matematikatanítás Módszertana 2. Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Bakos Máté Bálint Matematika a filmvásznon
Burnóczki Nóra A hét lépcsős modell megvalósítása a matematikai tehetséggondozás munkájában
Malmos Vanessza Hagyományos és IKT eszközök hatékonyságának összehasonlítása egy rácsgeometriai téma feldolgozásánál
Palinszky Alexandra A gamifikáció alkalmazása középiskolások matematika oktatásában
Sebők Máté Tizedik évfolyamos tanulók érvelési készségének fejlesztése a statisztika és valószínűség témakörben
Temető Ádám A számítógépes programok és online platformok megjelenése a matematikaoktatásban
Újvári Dániel Körláncok szerkesztése inverzióval

Az Alternatív Nevelési és Oktatási Programok, Módszerek Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.25

A tagozat előadói:

Balla Diána Anna „Slow” és „flow” a gyermeknevelésben
Berta Bianka Maria Montessori pedagógiai koncepciójának bemutatása szisztematikus szakirodalmi elemzéssel
Dudás Bence Innovatív osztályozási rendszer lehetősége
Fejes Lujza, Devescovi Márk, Szinnai Mária A gyermeki jogok tudatosulásának vizsgálata a VSZC Petzelt József Technikum és Szakképző Iskolában
Hódos Péter Levente A sport- , zene- és drámapedagógia párhuzamainak neveléstudományi vonatkozásai
Hosszuné Marku Alexandra 64 művészet, avagy egy ősi tradíció alkalmazhatósága a képességfejlesztésben és a pszichopedagógiában
Nguyen Minh Anh A mindfulness hatása a fiatalokra, illetve az iskolákban történő oktatás lehetőségei
Sipka Gergő A Tükrözött Osztályterem hatása a diákok teljesítményére

A Kisiskolások Tanulásának és Tanításának Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05

A tagozat előadói:

Baricz Napsugár-Beáta Különbségek és hasonlóságok az elemi oktatásban használt módszerek között Romániában és Hollandiában
Garzó Gréta Betekintés az általános iskolás korú gyermekek rajzi képességeibe Paál Ákos fejlődéselméletének tükrében
Lévai Fanni Anna A nyúllal asszisztált intervenció hatása a kisgyermekek szorongására
Nagy Andrea Társas kapcsolatok fejlesztése az ön- és társismereti játékokra építő foglalkozások által az iskolában
Szabó Anita „Receptek” a tagozatváltás megsegítéséhez
Szabó Mira, Szász Csenge Kint lenni kín?
Halvax Julianna A motiváció vizsgálata kisiskolás korban

Gyógypedagógia és a Sajátos Nevelési Igényűek Tanításának Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.25

A tagozat előadói:

Borsodi Zsófia Mesterséges intelligencia a gyógypedagógiában – szisztematikus irodalmi áttekintés
Hont Zsanett Most már tudok róla beszélni! Történelem tanulás diszlexiás és diszgráfiásként középiskolában.
Kissné Pap Kata A koraszülöttség mértéke és későbbi hatása az általános iskola alsó tagozatos iskolai teljesítményre
Lukácsné Hajdu Anett Természettudományos kísérletek módszerének alkalmazása tanulásban akadályozott és tipikus fejlődésmenetű tanulók esetében
Paragi Kamilla Az óvodából az iskolába való átmenet jellemzői a tanulásban akadályozott gyermekeknél
Puskás Gitta Dorina Az Alexander-technika néhány elméleti és gyakorlati aspektusa a pszichopedagógiai intervenció tükrében
Surányi Sára A nyelvfeldogozási zavarokkal küzdő atipikusan fejlődő gyermekek hallás utáni szövegértésének tesztelése: az előkészületi munkálatok eredményei
Vukmanné Török Sarolta Eszter Tanulásban akadályozott tanulók elemi kombinatív képességének vizsgálata

Nyelvi- Irodalmi Fejlesztés Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05

A tagozat előadói:

Babos Máté Az angol nyelv hatása 8-12 éves magyar gyermekek anyanyelvi nyelvhasználatára
Bodnár Alexandra Kompetenciavizsgálat Beregszász magyar tannyelvű iskoláinak alsó tagozatán
Gombosné Riszli Viktória Az olvasástanítás a Meixner módszer tükrében
Kovács Patrícia Multikulturális nevelés roma népmesék segítségével
Lukács Anna Dorottya Út az élményolvasás felé: kötelező olvasmányokkal kreatívan
Magyari Tímea A média és a gyermek A rajzfilmek hatása a kisiskolás gyermekek együttműködésére
Pálinkásné Enyedi Mária Erzsébet Rétközi népmesék feldolgozási lehetőségei az általános iskolában

Sport, Rekreáció, Testnevelés Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 15.45

A tagozat előadói:

Fekete Adél A gyermekek úszással kapcsolatos belső motivàcióját támogató úszó oktatói magatartás vizsgàlata
Karakó Dorina Lilla Módszertani innováció és presztízs a testnevelésben: Egy szakma helyzete a XXI. században
Kátai Tibor A néptánc lehetősége és eszközei a mindennapos testnevelésben az általános iskolában
Pelei Netti Népi játék, néptánc integrálása az általános iskolákban
Pelyvás Márton István A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében
Pintér Zsuzsanna Kincső Az egyensúlyrendszer állapota és a matematikai problémamegoldó képesség kapcsolatának vizsgálata

2025. április 16., szerda

Eredményhirdetés

A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 16., szerda 9.30
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme