Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció

Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar

Cím:2750 Nagykőrös, Hősök tere 5.
Telefon:+36 53 350 885
Honlap:https://pk.kre.hu/

A Szekció honlapjának címe: https://pk.kre.hu/otdk2025ttt/
A Szekció e-mail címe: pk.otdk2025ttt@kre.hu
A rendezvény időpontja: 2025. április 14–16.

A Szekció nyitó- és záróeseménye később is megtekinthető itt az oldalon, azonban a tagozatok előadásai kizárólag élőben nézhetőek.

A programváltozás jogát fenntartjuk.

2025. április 14., hétfő

Nyitóünnepség

A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 14., hétfő 10.00
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme

Felsőoktatás 1. Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.15

A tagozat előadói:

Berente AdélÉtelallergia/ételérzékenység óvodapedagógus szemszögből
Erdei MónikaA digitális generációk tanulási sajátosságaihoz igazodó szakmaspecifikus oktatási anyagok fejlesztési tapasztalatai dolgozat
Filep LőrincNeuroanatómia a pszichológusképzésben – gyakran alkalmazott szakkönyvek összehasonlító kvalitatív elemzése tananyagfejlesztés céljából
Palencsár EnikőKonvergens vagy divergens? – A JETI kooperatív didaktikai társasjáték és keretrendszer bemutatása
Száva KatalinKépzőművész tanárok pályaválasztási motivációja egyes életszakaszokban
Brdar Teréz MirjamTöbbszörös esettanulmány angol-spanyol tanárszakos egyetemisták mentális lexikonjának dinamikájáról – Személyre szabott szókincsfejlesztés az MI bevonásával

Mesterséges Intelligencia a Pedagógiában Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35

A tagozat előadói:

Máté BendeMesterséges intelligencia a matematikában: A ChatGPT képességei és gyakorlati hatásai
Moldovan Evelin BernadettMesterséges intelligenciával támogatott vizsgaadminisztrációs rendszer automatikus tesztértékeléssel
Papp DorottyaMesterséges intelligencia a stock-fotósok árnyékában
Sári PatrikFöldrajz tantárgy gamifikációja mesterséges intelligencia segítségével
Szabó Kornél LászlóDetektálható-e az AI használata a felsőoktatásban?
Vámos BalázsAgilis szoftverfejlesztés támogatása mesterséges intelligencia és eye-tracking technológiák felhasználásával
Vaskó AndrásNagy nyelvi modellek tanulói alkalmazásának tapasztalatai és lehetőségei a köznevelésben

Nyelvoktatás 4. Nyelvi Részkészségek Fejlesztése Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.50

A tagozat előadói:

Csizmazia MátyásPronunciation learning strategies, word stress and vowel reduction: A quantitative case study in the Hungarian secondary school context
Karajos Rebeka SzilviaDeveloping Language Learner Autonomy Through Self- and Peer Assessment: An Experiment Among First-Year English Majors
Khongorzul TuvshinkhuuEffectiveness of Mobile Applications to Improve English Vocabulary
Kocsis Virág, Kovács KingaSelf-Reflective Methods in the Study of Target Language Literary Textsg?/Célnyelvi irodalmi szövegek vizsgálata önreflektív módszerekkel
Molnár DorkaTPR a gyakorlatban: Az egri általános iskolai tanítók módszertani ismeretei és gyakorlatai az 1. évfolyamon
Oszlovics KittiStudent writers’ strategies of using the English passive voice for impersonalisation in their English Studies BA and MA theses: Three case studies.
Szabadics MariannTegezés és magázás a kezdő szintű magyar mint idegen nyelv könyvek társalgásaiban

Óvodai Anyanyelvi Fejlesztés Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35

A tagozat előadói:

Hutás ErikaOlvasóvá nevelés megalapozása óvodáskorban a papírszínház módszerének bevonásával
Kainné Sima KrisztinaBeszédfejlődés elősegítése kisgyermekkorban. A nyelvi fejlesztés, a mozgás és a zene hatása a gyermek beszéd-, érzelmi- és kognitív fejlődésére
Kocsis KittiAz óvodáskorú gyermekek beszédfejlődésének vizsgálata két eltérő pedagógiai program tükrében
Olenyik KarolinaA szókincs szerepe és jelentősége óvodás korban. Nagycsoportos óvodások szókincsének vizsgálata.
Ottrok EvelinAz élőszavas mesemondás és a népmesék szerepe a pedagógiai gyakorlatban – Mit tanulhat egy pedagógus a mai mesemondóktól?
Szabó NikolettaSzabolcs-szatmári női mesemondók repertoárjának felhasználása az óvodai nevelésben
Vass ZsófiaA mesék segítő szerepe válás esetén – Vizsgálatok óvodás korban

2025. április 15., kedd

A Digitális Oktatás Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Baross Márk Tamás5G mobil technológia oktatásának módszertani lehetőségei
Horcsin BálintFeladatok automatikus értékelése adatbázis-kezelés oktatásában
Ilyés-Makra Katalin, Szilágyiné Szabados EditA digitális kultúra oktatásában megjelenő robotika és annak hatása
Korponai Réka, Mező-Nagy Dóra HannaAlgoritmizálási megközelítések a 10. osztályban
Kovács Bálint-Hunor, Schifler Patricia-VivienKnowledgeBridge – Az érettségire való felkészülés fontossága a romániai magyar közösségben
Kovács MárkOktatási céleszköz fejlesztése, és annak hatása a hallgatói tanulmányi eredményességre
Maczik FrantišekKompetencia- és készségfejlesztő videójátékok (Reflex, empátia, nyelvtanulás)

Dráma- és Színjátszás-Tantárgypedagógia Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Bujdos Rozália AnnaBáb – és drámapedagógia vizsgálata A szomjas troll című bábelőadásban
Joóné Lindenmayer Gabriella BernadettDramatikus interaktív mesélési módszer szerepe az óvodáskorúak beszédfejlesztésében
Komesz FruzsinaAnimációs kisfilmek feldolgozása drámajátékos eszközökkel – Empátiafejlesztő foglalkozások iskolásoknak.
Kovács-Hegedűs LászlóLúdas Matyi itt és ott…
Kruzseczky DóraDrámapedagógia a történelemtanítás gyakorlatában
Molnár KittiFejlesztés a mesék varázslatos világával
Oláh NoémiVerziók: drámafoglalkozások intellektuális képességzavarral élő felnőttek részére

A Matematikatanítás Módszertana 2. Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05

A tagozat előadói:

Bakos Máté BálintMatematika a filmvásznon
Burnóczki NóraA hét lépcsős modell megvalósítása a matematikai tehetséggondozás munkájában
Malmos VanesszaHagyományos és IKT eszközök hatékonyságának összehasonlítása egy rácsgeometriai téma feldolgozásánál
Palinszky AlexandraA gamifikáció alkalmazása középiskolások matematika oktatásában
Sebők MátéTizedik évfolyamos tanulók érvelési készségének fejlesztése a statisztika és valószínűség témakörben
Temető ÁdámA számítógépes programok és online platformok megjelenése a matematikaoktatásban
Újvári DánielKörláncok szerkesztése inverzióval

Az Alternatív Nevelési és Oktatási Programok, Módszerek Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.25

A tagozat előadói:

Balla Diána Anna„Slow” és „flow” a gyermeknevelésben
Berta BiankaMaria Montessori pedagógiai koncepciójának bemutatása szisztematikus szakirodalmi elemzéssel
Dudás BenceInnovatív osztályozási rendszer lehetősége
Fejes Lujza, Devescovi Márk, Szinnai MáriaA gyermeki jogok tudatosulásának vizsgálata a VSZC Petzelt József Technikum és Szakképző Iskolában
Hódos Péter LeventeA sport- , zene- és drámapedagógia párhuzamainak neveléstudományi vonatkozásai
Hosszuné Marku Alexandra64 művészet, avagy egy ősi tradíció alkalmazhatósága a képességfejlesztésben és a pszichopedagógiában
Nguyen Minh AnhA mindfulness hatása a fiatalokra, illetve az iskolákban történő oktatás lehetőségei
Sipka GergőA Tükrözött Osztályterem hatása a diákok teljesítményére

A Kisiskolások Tanulásának és Tanításának Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05

A tagozat előadói:

Baricz Napsugár-BeátaKülönbségek és hasonlóságok az elemi oktatásban használt módszerek között Romániában és Hollandiában
Garzó GrétaBetekintés az általános iskolás korú gyermekek rajzi képességeibe Paál Ákos fejlődéselméletének tükrében
Lévai Fanni AnnaA nyúllal asszisztált intervenció hatása a kisgyermekek szorongására
Nagy AndreaTársas kapcsolatok fejlesztése az ön- és társismereti játékokra építő foglalkozások által az iskolában
Szabó Anita„Receptek” a tagozatváltás megsegítéséhez
Szabó Mira, Szász CsengeKint lenni kín?
Halvax JuliannaA motiváció vizsgálata kisiskolás korban

Gyógypedagógia és a Sajátos Nevelési Igényűek Tanításának Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.25

A tagozat előadói:

Borsodi ZsófiaMesterséges intelligencia a gyógypedagógiában – szisztematikus irodalmi áttekintés
Hont ZsanettMost már tudok róla beszélni! Történelem tanulás diszlexiás és diszgráfiásként középiskolában.
Kissné Pap KataA koraszülöttség mértéke és későbbi hatása az általános iskola alsó tagozatos iskolai teljesítményre
Lukácsné Hajdu AnettTermészettudományos kísérletek módszerének alkalmazása tanulásban akadályozott és tipikus fejlődésmenetű tanulók esetében
Paragi KamillaAz óvodából az iskolába való átmenet jellemzői a tanulásban akadályozott gyermekeknél
Puskás Gitta DorinaAz Alexander-technika néhány elméleti és gyakorlati aspektusa a pszichopedagógiai intervenció tükrében
Surányi SáraA nyelvfeldogozási zavarokkal küzdő atipikusan fejlődő gyermekek hallás utáni szövegértésének tesztelése: az előkészületi munkálatok eredményei
Vukmanné Török Sarolta EszterTanulásban akadályozott tanulók elemi kombinatív képességének vizsgálata

Nyelvi- Irodalmi Fejlesztés Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05

A tagozat előadói:

Babos MátéAz angol nyelv hatása 8-12 éves magyar gyermekek anyanyelvi nyelvhasználatára
Bodnár AlexandraKompetenciavizsgálat Beregszász magyar tannyelvű iskoláinak alsó tagozatán
Gombosné Riszli ViktóriaAz olvasástanítás a Meixner módszer tükrében
Kovács PatríciaMultikulturális nevelés roma népmesék segítségével
Lukács Anna DorottyaÚt az élményolvasás felé: kötelező olvasmányokkal kreatívan
Magyari TímeaA média és a gyermek A rajzfilmek hatása a kisiskolás gyermekek együttműködésére
Pálinkásné Enyedi Mária ErzsébetRétközi népmesék feldolgozási lehetőségei az általános iskolában

Sport, Rekreáció, Testnevelés Módszertana Tagozat

A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 15.45

A tagozat előadói:

Fekete AdélA gyermekek úszással kapcsolatos belső motivàcióját támogató úszó oktatói magatartás vizsgàlata
Karakó Dorina LillaMódszertani innováció és presztízs a testnevelésben: Egy szakma helyzete a XXI. században
Kátai TiborA néptánc lehetősége és eszközei a mindennapos testnevelésben az általános iskolában
Pelei NettiNépi játék, néptánc integrálása az általános iskolákban
Pelyvás Márton IstvánA szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében
Pintér Zsuzsanna KincsőAz egyensúlyrendszer állapota és a matematikai problémamegoldó képesség kapcsolatának vizsgálata

2025. április 16., szerda

Eredményhirdetés

A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 16., szerda 9.30
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme