Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar
| Cím: | 2750 Nagykőrös, Hősök tere 5. |
| Telefon: | +36 53 350 885 |
| Honlap: | https://pk.kre.hu/ |
A Szekció honlapjának címe: https://pk.kre.hu/otdk2025ttt/
A Szekció e-mail címe: pk.otdk2025ttt@kre.hu
A rendezvény időpontja: 2025. április 14–16.
A programváltozás jogát fenntartjuk.
2025. április 14., hétfő
A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 14., hétfő 10.00
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.15
A tagozat előadói:
| Berente Adél | Ételallergia/ételérzékenység óvodapedagógus szemszögből |
| Erdei Mónika | A digitális generációk tanulási sajátosságaihoz igazodó szakmaspecifikus oktatási anyagok fejlesztési tapasztalatai dolgozat |
| Filep Lőrinc | Neuroanatómia a pszichológusképzésben – gyakran alkalmazott szakkönyvek összehasonlító kvalitatív elemzése tananyagfejlesztés céljából |
| Palencsár Enikő | Konvergens vagy divergens? – A JETI kooperatív didaktikai társasjáték és keretrendszer bemutatása |
| Száva Katalin | Képzőművész tanárok pályaválasztási motivációja egyes életszakaszokban |
| Brdar Teréz Mirjam | Többszörös esettanulmány angol-spanyol tanárszakos egyetemisták mentális lexikonjának dinamikájáról – Személyre szabott szókincsfejlesztés az MI bevonásával |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35
A tagozat előadói:
| Máté Bende | Mesterséges intelligencia a matematikában: A ChatGPT képességei és gyakorlati hatásai |
| Moldovan Evelin Bernadett | Mesterséges intelligenciával támogatott vizsgaadminisztrációs rendszer automatikus tesztértékeléssel |
| Papp Dorottya | Mesterséges intelligencia a stock-fotósok árnyékában |
| Sári Patrik | Földrajz tantárgy gamifikációja mesterséges intelligencia segítségével |
| Szabó Kornél László | Detektálható-e az AI használata a felsőoktatásban? |
| Vámos Balázs | Agilis szoftverfejlesztés támogatása mesterséges intelligencia és eye-tracking technológiák felhasználásával |
| Vaskó András | Nagy nyelvi modellek tanulói alkalmazásának tapasztalatai és lehetőségei a köznevelésben |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.50
A tagozat előadói:
| Csizmazia Mátyás | Pronunciation learning strategies, word stress and vowel reduction: A quantitative case study in the Hungarian secondary school context |
| Karajos Rebeka Szilvia | Developing Language Learner Autonomy Through Self- and Peer Assessment: An Experiment Among First-Year English Majors |
| Khongorzul Tuvshinkhuu | Effectiveness of Mobile Applications to Improve English Vocabulary |
| Kocsis Virág, Kovács Kinga | Self-Reflective Methods in the Study of Target Language Literary Textsg?/Célnyelvi irodalmi szövegek vizsgálata önreflektív módszerekkel |
| Molnár Dorka | TPR a gyakorlatban: Az egri általános iskolai tanítók módszertani ismeretei és gyakorlatai az 1. évfolyamon |
| Oszlovics Kitti | Student writers’ strategies of using the English passive voice for impersonalisation in their English Studies BA and MA theses: Three case studies. |
| Szabadics Mariann | Tegezés és magázás a kezdő szintű magyar mint idegen nyelv könyvek társalgásaiban |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 14., hétfő 14.00 – 16.35
A tagozat előadói:
| Hutás Erika | Olvasóvá nevelés megalapozása óvodáskorban a papírszínház módszerének bevonásával |
| Kainné Sima Krisztina | Beszédfejlődés elősegítése kisgyermekkorban. A nyelvi fejlesztés, a mozgás és a zene hatása a gyermek beszéd-, érzelmi- és kognitív fejlődésére |
| Kocsis Kitti | Az óvodáskorú gyermekek beszédfejlődésének vizsgálata két eltérő pedagógiai program tükrében |
| Olenyik Karolina | A szókincs szerepe és jelentősége óvodás korban. Nagycsoportos óvodások szókincsének vizsgálata. |
| Ottrok Evelin | Az élőszavas mesemondás és a népmesék szerepe a pedagógiai gyakorlatban – Mit tanulhat egy pedagógus a mai mesemondóktól? |
| Szabó Nikoletta | Szabolcs-szatmári női mesemondók repertoárjának felhasználása az óvodai nevelésben |
| Vass Zsófia | A mesék segítő szerepe válás esetén – Vizsgálatok óvodás korban |
2025. április 15., kedd
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05
A tagozat előadói:
| Baross Márk Tamás | 5G mobil technológia oktatásának módszertani lehetőségei |
| Horcsin Bálint | Feladatok automatikus értékelése adatbázis-kezelés oktatásában |
| Ilyés-Makra Katalin, Szilágyiné Szabados Edit | A digitális kultúra oktatásában megjelenő robotika és annak hatása |
| Korponai Réka, Mező-Nagy Dóra Hanna | Algoritmizálási megközelítések a 10. osztályban |
| Kovács Bálint-Hunor, Schifler Patricia-Vivien | KnowledgeBridge – Az érettségire való felkészülés fontossága a romániai magyar közösségben |
| Kovács Márk | Oktatási céleszköz fejlesztése, és annak hatása a hallgatói tanulmányi eredményességre |
| Maczik František | Kompetencia- és készségfejlesztő videójátékok (Reflex, empátia, nyelvtanulás) |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05
A tagozat előadói:
| Bujdos Rozália Anna | Báb – és drámapedagógia vizsgálata A szomjas troll című bábelőadásban |
| Joóné Lindenmayer Gabriella Bernadett | Dramatikus interaktív mesélési módszer szerepe az óvodáskorúak beszédfejlesztésében |
| Komesz Fruzsina | Animációs kisfilmek feldolgozása drámajátékos eszközökkel – Empátiafejlesztő foglalkozások iskolásoknak. |
| Kovács-Hegedűs László | Lúdas Matyi itt és ott… |
| Kruzseczky Dóra | Drámapedagógia a történelemtanítás gyakorlatában |
| Molnár Kitti | Fejlesztés a mesék varázslatos világával |
| Oláh Noémi | Verziók: drámafoglalkozások intellektuális képességzavarral élő felnőttek részére |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.05
A tagozat előadói:
| Bakos Máté Bálint | Matematika a filmvásznon |
| Burnóczki Nóra | A hét lépcsős modell megvalósítása a matematikai tehetséggondozás munkájában |
| Malmos Vanessza | Hagyományos és IKT eszközök hatékonyságának összehasonlítása egy rácsgeometriai téma feldolgozásánál |
| Palinszky Alexandra | A gamifikáció alkalmazása középiskolások matematika oktatásában |
| Sebők Máté | Tizedik évfolyamos tanulók érvelési készségének fejlesztése a statisztika és valószínűség témakörben |
| Temető Ádám | A számítógépes programok és online platformok megjelenése a matematikaoktatásban |
| Újvári Dániel | Körláncok szerkesztése inverzióval |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.25
A tagozat előadói:
| Balla Diána Anna | „Slow” és „flow” a gyermeknevelésben |
| Berta Bianka | Maria Montessori pedagógiai koncepciójának bemutatása szisztematikus szakirodalmi elemzéssel |
| Dudás Bence | Innovatív osztályozási rendszer lehetősége |
| Fejes Lujza, Devescovi Márk, Szinnai Mária | A gyermeki jogok tudatosulásának vizsgálata a VSZC Petzelt József Technikum és Szakképző Iskolában |
| Hódos Péter Levente | A sport- , zene- és drámapedagógia párhuzamainak neveléstudományi vonatkozásai |
| Hosszuné Marku Alexandra | 64 művészet, avagy egy ősi tradíció alkalmazhatósága a képességfejlesztésben és a pszichopedagógiában |
| Nguyen Minh Anh | A mindfulness hatása a fiatalokra, illetve az iskolákban történő oktatás lehetőségei |
| Sipka Gergő | A Tükrözött Osztályterem hatása a diákok teljesítményére |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05
A tagozat előadói:
| Baricz Napsugár-Beáta | Különbségek és hasonlóságok az elemi oktatásban használt módszerek között Romániában és Hollandiában |
| Garzó Gréta | Betekintés az általános iskolás korú gyermekek rajzi képességeibe Paál Ákos fejlődéselméletének tükrében |
| Lévai Fanni Anna | A nyúllal asszisztált intervenció hatása a kisgyermekek szorongására |
| Nagy Andrea | Társas kapcsolatok fejlesztése az ön- és társismereti játékokra építő foglalkozások által az iskolában |
| Szabó Anita | „Receptek” a tagozatváltás megsegítéséhez |
| Szabó Mira, Szász Csenge | Kint lenni kín? |
| Halvax Julianna | A motiváció vizsgálata kisiskolás korban |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 8.30 – 11.25
A tagozat előadói:
| Borsodi Zsófia | Mesterséges intelligencia a gyógypedagógiában – szisztematikus irodalmi áttekintés |
| Hont Zsanett | Most már tudok róla beszélni! Történelem tanulás diszlexiás és diszgráfiásként középiskolában. |
| Kissné Pap Kata | A koraszülöttség mértéke és későbbi hatása az általános iskola alsó tagozatos iskolai teljesítményre |
| Lukácsné Hajdu Anett | Természettudományos kísérletek módszerének alkalmazása tanulásban akadályozott és tipikus fejlődésmenetű tanulók esetében |
| Paragi Kamilla | Az óvodából az iskolába való átmenet jellemzői a tanulásban akadályozott gyermekeknél |
| Puskás Gitta Dorina | Az Alexander-technika néhány elméleti és gyakorlati aspektusa a pszichopedagógiai intervenció tükrében |
| Surányi Sára | A nyelvfeldogozási zavarokkal küzdő atipikusan fejlődő gyermekek hallás utáni szövegértésének tesztelése: az előkészületi munkálatok eredményei |
| Vukmanné Török Sarolta Eszter | Tanulásban akadályozott tanulók elemi kombinatív képességének vizsgálata |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 16.05
A tagozat előadói:
| Babos Máté | Az angol nyelv hatása 8-12 éves magyar gyermekek anyanyelvi nyelvhasználatára |
| Bodnár Alexandra | Kompetenciavizsgálat Beregszász magyar tannyelvű iskoláinak alsó tagozatán |
| Gombosné Riszli Viktória | Az olvasástanítás a Meixner módszer tükrében |
| Kovács Patrícia | Multikulturális nevelés roma népmesék segítségével |
| Lukács Anna Dorottya | Út az élményolvasás felé: kötelező olvasmányokkal kreatívan |
| Magyari Tímea | A média és a gyermek A rajzfilmek hatása a kisiskolás gyermekek együttműködésére |
| Pálinkásné Enyedi Mária Erzsébet | Rétközi népmesék feldolgozási lehetőségei az általános iskolában |
A tagozat közvetítésének ideje:
2025. április 15., kedd 13.30 – 15.45
A tagozat előadói:
| Fekete Adél | A gyermekek úszással kapcsolatos belső motivàcióját támogató úszó oktatói magatartás vizsgàlata |
| Karakó Dorina Lilla | Módszertani innováció és presztízs a testnevelésben: Egy szakma helyzete a XXI. században |
| Kátai Tibor | A néptánc lehetősége és eszközei a mindennapos testnevelésben az általános iskolában |
| Pelei Netti | Népi játék, néptánc integrálása az általános iskolákban |
| Pelyvás Márton István | A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében |
| Pintér Zsuzsanna Kincső | Az egyensúlyrendszer állapota és a matematikai problémamegoldó képesség kapcsolatának vizsgálata |
2025. április 16., szerda
A közvetítés kezdésének időpontja: 2025. április 16., szerda 9.30
Helyszín: Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme