Arcanimáció mozgásrögzítés segítségével Informatika Tudományi

31 OTDK, Informatika Tudományi Szekció, Szoftverfejlesztés II. - Vizualizáció Tagozat.

Arcanimáció mozgásrögzítés segítségével


Hallgató: Könyvesi Gábor
Szak: Mérnök Informatikus, Képzés típusa: bsc, Intézmény: Óbudai Egyetem, Kar: Neumann János Informatikai Kar

Témavazető: Dr. Vámossy Zoltán - egyetemi docens, Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar


A virtuális arcok kézi animációja (legyen az élethű vagy stilizált arc) hosszadalmas, aprólékos és sok tapasztalatot igénylő feladat.

A dolgozat részletesen ismerteti az optikai mozgásrögzítés (motion capture) egy, az emberi arc mozdulataira kiélezett megvalósítását.

A dolgozat célja a virtuális arcok mozgatásának segítése, részleges vagy teljes automatizálása az életszerű animáció elérésének érdekében. A cél eléréséhez sztereo kamerarendszert alkalmaz, és e kamerák képét használja fel, hogy egy színész arcának (pontosabban az arc felületén elhelyezett jelölőpontok, más néven markerek) mozgását rögzítse és átültesse a virtuális arcra.

A megvalósítás szorosan együttműködik egy már létező grafikai programcsomaggal, ezáltal jól alkalmazható az animációs munkafolyamat részeként.