IT- előny vagy lételem? A magyar és az olasz kkv szektor IT ellátottsága Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Gazdasági informatika és E-business Tagozat.

IT- előny vagy lételem? A magyar és az olasz kkv szektor IT ellátottsága


Hallgató: Bubenkó Tamás
Szak: Gazdálkodás és menedzsment, Képzés típusa: ba, Intézmény: Miskolci Egyetem, Kar: Gazdaságtudományi Kar

Témavazető: Dr. Sasvári Péter - egyetemi docens, Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar


Az információ a XX. század végére önálló gazdasági erőforrássá vált. Egyre bonyolultabbá váló világunk döntési bizonytalanságának fokozódása kényszerítette ki gazdasági szerepének megnövekedését. A számítástechnika ugrásszerű fejlődése pedig lehetőséget biztosított számára. Az információs technológiai forradalom és a kommunikációban végbement forradalmi változások valamint ezek egymásra gyakorolt hatása megváltoztatta világunkat. Olyan hagyományos erőforrások, mint az emberi erőforrás hatékony felhasználása függ attól, hogy a vele kapcsolatos információk a megfelelő helyen és a megfelelő időben és a megfelelő módon rendelkezésre állnak-e. Ezt a globalizálódó, információs társadalmat az ismeretek, az adatok végeláthatatlan bősége, rendkívül gyors, világméretű terjedése és az - ezek kezelését leegyszerűsítő – informatika, uralkodó módon hatják át. Az információs technológiák biztosítják a megfelelő reagálási képességet a piac állandó és gyors változásaira és ez által a folyamatos üzletmenetet is. Úgy gondolom, hogy ebben a helyzetben manapság a vállalkozások jelentős része nem engedheti meg magának azt, hogy minimális IT felszereltség nélkül lépjen a piacra.
A dolgozatom célja, hogy felvázolja és összehasonlítsa egymással a technológiai fejlődésnek köszönhetően egyre elterjedtebbé váló üzleti információs rendszerek használatát két ország – Olaszország, Magyarország - KKV szektorában. Ezáltal képet kaphatunk az információs rendszer bevezetéséről szóló döntések körülményeiről, a bevezetés során felmerülő esetleges problémákról és az üzleti információs rendszer használati szokásairól. Továbbá megfigyelhetjük a két ország területi adottságaiból származó esetleges különbségeket a szektort illetően. További célkitűzés, hogy feltárja a vállalati működés eredményessége és a vállalatok informatikai fejlettsége közötti kapcsolatokat is. Mindezeket primer és szekunder kutatások segítségével valamint a kapott információk és adatok feldolgozásával kívánom alátámasztani.