A network marketing és az értékesítés kapcsolatának elméleti és gyakorlati elemzése Közgazdaságtudományi

31 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Internet, közösségi média és innováció a marketingben Tagozat.

A network marketing és az értékesítés kapcsolatának elméleti és gyakorlati elemzése


Hallgató: László Judit
Szak: Nemzetközi gazdálkodás, Képzés típusa: ba, Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Kar: Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

Témavazetők: Magyar Mária - doktoranda, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar ,
Demeter Judit - értékesítési menedzser, \N \N T- Systems Magyarország Zrt.


Dolgozatom témája a marketing egy viszonylag új területét, a network marketinget elemzi, a network marketing és az értékesítés közötti kapcsolatot, egymásra gyakorolt hatásukat vizsgálja. A kapcsolati marketing a marketingnek egy viszonylag új, a hagyományostól eltérő megközelítése. A dolgozat első felében átfogóan bemutatom a marketinget és kiemelem azokat a területeket, amelyekre a későbbiekben építkezni fogok. Kiemelt figyelmet fordítok a hálózatok tudományának fontosságára és jelentőségére a marketing szempontjából, hangsúlyozva ezzel a marketing interdiszciplinaritását. A hálózatok tudománya és a marketing kutatási eredményei között igyekszem kiemelni a párhuzamot. Hangsúlyozom, hogy a marketingnek ez a fajta gyakorlata most van terjedőben, véleményem szerint ez a siker kulcsa a jövőben, sőt e gyakorlat alkalmazása nélkül egy vállalat életképtelenné fog válni. Gyakorlati átvezetésként először a network marketing egy kiváló megnyilvánulási formájaként mutatom be az Enterprise Europe Network (EEN) - Vállalkozásfejlesztési hálózat működését és céljait. A dolgozat második, és egyben nagyobb része a Magyar Telekom Nyrt. Vállalati Szolgáltatások Üzletágán belül, a Kis – és középvállalkozások értékesítési igazgatóságán folytatott több mint egy év hosszúságú szakmai munkámra építkezik. Kutatásom első részeként 14 mélyinterjút készítettem vezetőimmel és munkatársaimmal kutatási témámról. A dolgozatban az interjúk során szerzett tudásanyag részletes elemzésre kerül, valamint az ezek alapján felállított hipotézisek képezik a kérdőíves primer kutatás alapját. Mivel a kérdőív témája az értékesítés jellemzőire és tendenciáira, az online világ adta lehetőségekre, a közösségi oldalak szerepére is vonatkozik, betekintek a személyes eladás területére, foglalkozom az értékesítés vezérelt szervezet működési mechanizmusával és a pro aktivitás fontosságával. A hipotézisek olyan kérdésköröket vizsgálnak, mint a proaktív értékesítéshez való hozzáállás, az online világ nyújtotta lehetőségek és a térhódítás hátránya, a megbízható üzleti partnerkapcsolat értéke napjainkban. Értékeltem az online világ negatív hatásait az értékesítési mechanizmusokban és az értékesítés-vezérelt szervezeti működés ismertségét. A primer kutatásom célcsoportja a budapesti ingatlanközvetítéssel foglalkozó cégek köre, ahol a személyes eladás igen kiemelt szerepet kap. Feltételezem, hogy idővel ez meg fog változni, és az online világ térhódítása új kihívások elé állítja majd e piac szereplőit is.