Digitális alkalmazások a nyelvtantanításban (1-6 osztály) Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai

35 OTDK, Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció, Digitális lehetőségek és IKT-kompetencia Tagozat.

Digitális alkalmazások a nyelvtantanításban (1-6 osztály)


Hallgató: Borbély Cintia
Szak: Tanító, Képzés típusa: ba, Intézmény: Nyíregyházi Egyetem, Kar: N

Témavazetők: Kissné dr. Rusvai Júlianna - főiskolai tanár, Nyíregyházi Egyetem N ,
Sitkuné dr. Görömbei Cecília - főiskolai docens, Nyíregyházi Egyetem N


A 2020-as vírushelyzet következtében egy időre sok iskola kénytelen volt átállni a digitális oktatási rendre. Ez az első hullám idején felkészületlenül érte a pedagógusok és tanulók többségét is, hiszen kevesen használták már előtte is állandó jelleggel a 21. század nyújtotta digitális lehetőségeket, felületeket. A kényszerhelyzet következtében azonban sokunknak meg kellett ismerkednie ezekkel az innovatív módszerekkel, hogy a távoktatás formájában is gördülékenyen folytatódhasson az oktatási, nevelési munka.


Dolgozatom témája a digitális alkalmazások a nyelvtantanításban 1-6. osztályig. Megírásával az volt a célom, hogy bemutassak három olyan digitális eszközt/felületet, amelyek alkalmazhatók az általános iskolás diákok oktatásában. Szerettem volna inspirálni a pedagógusokat ezeknek az új eszközöknek, lehetőségeknek a használatára azáltal, hogy a teljesség igénye nélkül hármat bemutattam ezekből. Reményeim szerint a dolgozatom kellő bátorítást és alapismeretet nyújt ahhoz, hogy a pedagógusok megismerjék, és ezentúl merjék is használni a LearningApps, Sutori felületeket és nem utolsósorban a Bee-Bot padlórobotot.


Igen részletesen, képekkel illusztrálva írtam ezekről a felületekről, és saját példákat, feladatokat is készítettem, hogy megmutassam, milyen opciókat rejtenek magukban. Felhívtam a figyelmet arra, hogy használatuk az idő múlásával egyre elkerülhetetlenebb, és ezúton is bátorítok mindenkit arra, hogy járja saját digitális felfedezőútját, fedezzünk fel és próbáljunk ki minél több lehetőséget, ne zárkózzunk el előlük, mert ezekre az új, innovatív módszerekre egyre inkább szükség van, szükség lesz az eredményes oktatás érdekben.