Magyar divatmárkák fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációja a közösségi médiában Közgazdaságtudományi

35 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Fenntartható fejlődés - marketing aspektusok Tagozat.

Magyar divatmárkák fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációja a közösségi médiában


Hallgató: Nagy Dóra
Szak: Kereskedelem és marketing , Képzés típusa: ba, Intézmény: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kar: Külkereskedelmi Kar

Témavazető: Dr. Kovács Ildikó - egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar


Dolgozatommal néhány divatipari cég közösségi médián történő tevékenységét és a felhasználókból kiváltott reakciókat vizsgáltam meg. Választásom azért esett a divatiparra, mert korábban a piackutatás nevű kurzuson, oktatómnak köszönhetően, elkezdett foglalkoztatni a fenntartható divat témaköre, olyannyira, hogy eldöntöttem, egy nap szeretném elindítani saját vállalkozásom ezen a területen. Ehhez tökéletes alapot nyújt ennek a dolgozatnak az elkészítése.

Kutatásom célja az volt, hogy megismerjem jelenleg milyen elvárásai vannak a Z és Y generációs fogyasztóknak a divatmárkák felé a közösségi médián történő kommunikációjukat illetően, és hogy ennek a magyar fenntartható márkák hogyan tesznek jelenleg eleget. A téma aktualitásából fakadóan kutatómunkám a fenntartható divat köré csoportosuló tartalmakra fókuszálom. Dolgozatommal szeretnék rávilágítani arra, hogy a 2020-as pandémia miatt kialakult helyzetben az eddiginél is jelentősebb a cégek digitális jelenléte, illetve kommunikációjának módja a sikeres működés és esetenként a fennmaradás érdekében.

Dolgozatom alapdefiníciók meghatározásával, valamint egy globális kitekintéssel és trendelemzéssel kezdem, melyet egy internetes információ kutatással és offline dokumentum elemzéssel állítok össze. Megismerem a magyar divatipar social media tevékenységét, megnevezek cégeket, akik jelentősebb marketing tevékenységet végeznek social media oldalakon. Ezután primer kutatást végzek, egy szakértői interjú elkészítésével, melyet egy részletesebb közösségi média elemzéssel folytatok, majd egy fogyasztói fókuszcsoportos -, valamint két fogyasztói mélyinterjú elkészítésével és kielemzésével jobban elmerülök a témában.

Párhuzamba helyezve a keresleti és kínálati oldalt, összegeztem kutatási eredményeimet és átfogó képet alkottam a jelenlegi, közösségi médián történő kommunikációs folyamatokról, valamint elemeztem azok hatékonyságát, és ez alapján javaslatokat tettem egy hatékonyabb kommunikációs stratégia megalkotásához.

Kutatásom újszerűsége a pandémiás helyzet miatt kialakult magyar fogyasztói attitűdök és a cégek fenntarthatósággal kapcsolatos felelősségvállalásának változásain alapszik. Ennek következtében a kutatás eredményei hasznosak lehetnek nem csak a ruhaipari, hanem bármely cég, márka számára.