Kapcsolati marketing bevezetése az Árivár Team Kft. Biztonságtechnikai vállalkozásnál Közgazdaságtudományi

35 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Marketing - ügyfél-elégedettség Tagozat.

Kapcsolati marketing bevezetése az Árivár Team Kft. Biztonságtechnikai vállalkozásnál


Hallgató: Szentivánszky Sára
Szak: Vállalkozásfejlesztés, Képzés típusa: ma, Intézmény: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kar: Pénzügyi és Számviteli Kar

Témavazető: Dr. Németh Szilárd - főiskolai docens PhD, Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Kar


A TDK dolgozatom témaválasztásánál az elsődleges szempontom az volt, hogy olyan problémával foglalkozzak, melynek megoldását a gyakorlatban tudom hasznosítani. Így esett a választásom az Árivár Team Kft.-re, édesapám biztonságtechnikai vállalkozására, amihez a jövőben tervezek csatlakozni, sőt később akár át is venném.

Beszélgetéseink során arra jutottunk, hogy bár a hosszú évek alatt jó törzsvásárlói hálót épített ki, jelenleg formális vevői kapcsolattartási rendszere nincs, és a megrendelők adatait sem tartja strukturáltan számon. Ez hátrány lehet számára a versenytársakkal szemben, hiszen napjainkban egyre hangsúlyosabb az ügyfelek számára a kommunikáció és, hogy első kézből kapjanak információt. Ezek alapján relevánsnak tartom megvizsgálni, hogy egy CRM rendszer kiépítése megoldást jelenthet-e számára.

Így először arra keresem a választ egy interjú keretében, hogy pontosan milyen problémákat okoz jelenleg a vállalkozásnak a vevői kapcsolattartás formalizált rendszerének teljes hiánya. Ezen felül megvizsgálom a helyzetet a magán és céges ügyfelek szempontjából is. A cél egy kérdőív segítségével kideríteni milyen jellegű és gyakoriságú kapcsolattartás lenne hasznos, ha egyáltalán hasznos lenne számukra. Ahhoz pedig, hogy el tudjam őket érni, az adataikat a meglévő árajánlatokról egy excel táblázatba gyűjtöm.

Az egyéni kutatás az interjú alapján azt mutatta meg, hogy a cég vezetője szerint, ha tudatos lenne a vevői kapcsolattartás sokkal jobb lenne a munkaszervezés és magasabb lenne a szolgáltatás színvonala. A kérdőív kitöltői azt igazolták vissza, szükségük lenne a tervezett vevői kapcsolattartásra, hiszen biztonságtechnikai témában legszívesebben közvetlenül a telepítőtől tájékozódnak. Ami az igényeiket illeti, teljesen különbözőek ezért csoportokra vagy személyre kell szabni a megkereséseket. Érdemes arra is hangsúlyt fektetni, hogy a cégeket és a magánszemélyeket külön kezeljék.

Ezen eredmények segítségével a vállalkozás számára egy személyes jellegű javaslatot adok a további kapcsolati marketing és ügyfélkezelési stratégia kialakításával kapcsolatban. A végkövetkeztetésem, hogy a legcélszerűbb a meglévő weboldal használata lenne vevői profilok létrehozásával, valamint hibabejelentő felület létesítésével. A javaslat megvalósítása és a megújulás pedig a generációváltást is jelentősen megkönnyítheti majd.