A szépségipar kommunikációja, annak befolyása és a koronavírus okozta változások Közgazdaságtudományi

35 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Marketing - marketingkommunikáció Tagozat.

A szépségipar kommunikációja, annak befolyása és a koronavírus okozta változások


Hallgató: Szabó Brigitta
Szak: Kereskedelem-marketing, Képzés típusa: ba, Intézmény: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kar: Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Témavazető: Papp Judit - adjunktus, Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar


Kutatásom során a szépségipar kommunikációját vizsgálom, alapul véve a 21. század online és offline eszközeit, azok változását a járványhelyzet kialakulása óta, és hogy ezek miként befolyásolják tudatosan és tudat alatt a 18 év feletti női vásárlókat. Napjainkban a reklámok a hétköznapi élet minden területén jelen vannak, akárhol járunk impulzusok ezrei érnek bennünket, mégis sokan meg vannak győződve arról, hogy vásárlási döntéseikre mindezek nincsenek hatással. Dolgozatomban szerettem volna összegyűjteni, hogy hol és milyen eszközöket használnak ma a szépségipari cikkeket forgalmazó cégek, majd választ kapni arra is, hogy a vásárlói oldal hogyan, mennyit érzékel a reklámok világából, mely döntések születnek tudatosan és mik azok, amik a tudatalattink elraktározott választásai. Legvégül pedig betekintést nyerni, hogy mennyiben változtatta meg a koronavírus és az általa kialakult helyzet a cégek kommunikációját.A szekunder kutatásomban a hangsúlyt arra fektettem, hogy részletesen összeszedjem a ma használt kommunikációs eszközöket a már meglévő információk alapján, majd kiemeljem a jelenlegi pandémiás helyzet okozta változásokat. A primer kutatásom első része egy kvantitatív kérdőív, ahol a vásárlói oldalt kérdeztem meg, a második része pedig egy kvalitatív mélyinterjú, ahol két szakmabeli válaszolt a kérdéseimre. A kérdőívben többek között a vásárlói szokásokat, a reklámokhoz való viszonyulást és a mostani helyzet alatti új lehetőségekre való nyitottságot mértem fel. A személyes megkérdezés során pedig a cégek koronavírusra adott reakcióját vizsgáltam, és hirdetések pszichológiai hátterére kérdeztem rá. A válaszok alapján többek között kiderült, hogy a termékek kiválasztása tekintetében, sokszor csak az üzletben vagy online térben döntenek, így még a vásárlás idejében is több lehetőség van, amit a befolyás érdekében ki lehet használni. A kvalitatív kutatás során, tapasztalatok alapján a legtöbb cég a kommunikációból jelentősen visszavett leginkább a tehetetlenség miatt, de a meglévők pedig tartalmi szempontból inkább igyekeztek elhatárolódni a járványhelyzettől.