Banki digitális megoldások az iGen mérlegén Közgazdaságtudományi

35 OTDK, Közgazdaságtudományi Szekció, Pénzügy - pénzügyi kultúra és tájékozottság Tagozat.

Banki digitális megoldások az iGen mérlegén


Helyezés: 2

Hallgató: Kránicz Vivien
Szak: Pénzügy és Számvitel, Képzés típusa: ba, Intézmény: Pannon Egyetem, Kar: Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Témavazetők: Balázsné Dr. Lendvai Marietta - főiskolai docens, Pannon Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg ,
Dr. Jármai Erzsébet Mária - főiskolai tanár, Pannon Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg


Egy digitalis forgatagban éljük a mindennapjainkat, amelynek minden színterén turbó fokozatra kapcsoltak az innovatív törekvések. Különösen intenzív változásokon esik át a banki terület, amelyek még nekünk, a sokszor digitalis nemzedékként emlegetett generációnak is meglepő. Dolgozatomban így három kulcskérdésre kerestem választ: A magyarországi bankok milyen módon tartanak lépést a digitalizáció gyors fejlődésével? A mai digitalizációs nemzedék milyen szinten veszi igénybe a banki digitális szolgáltatásokat, és mennyire elégedettek azok minőségével és biztonságával? Az iGen tagjai számára valóban annyira fontosak bankválasztás esetében az innovatív banki megoldások, mint ahogyan azt a generációs aspektusukból eredeztethetően elvárná a piac?

Kutatásom első pilléreként többirányú szakirodalmi feldolgozást végeztem, majd egy online kérdőíves felmérés során adatokat gyűjtöttem, s elemeztem a kapott eredményeket.
Magyarország digitális fejlettsége közepesnek mondható, más országokhoz viszonyítva, derült ki a Magyar Nemzeti Bank egy felméréséből. Ennek alapján összemérés technikájával igyekeztem megvizsgálni azt is, mely bankok hazai szinten a digitalizáció bajnokai, milyen szolgáltatásokat biztosítanak fiatalkorú ügyfeleik számára és, milyen törekvéseik vannak a pénzügyi tudatosságra nevelésben, ami országos szinten nagy kihívást jelent.
Napjainkban megállapítható, hogy bár a Z generáció tagjai korábban a felnőtté válás útjára lépnek, ez a folyamat sokkal tovább tart, mint eddig bármikor. Ugyan sokkal informáltabbak, a szülői befolyás jelenleg is nagyon meghatározó a legfiatalabb generációk számára. A bankoknak meg kell találni a módját, hogy a lehető legnagyobb mértékben elnyerjék az ifjak bizalmát, ezzel pedig új dimenziókat teremtsenek a bankszektor jövőjében.