Iskolakerületek - a középfokú oktatás területi különbségei Budapesten Fizika, Földtudományok és Matematika

35 OTDK, Fizika, Földtudományok és Matematika Szekció, Általános társadalomföldrajz, szociálgeográfia Tagozat.

Iskolakerületek - a középfokú oktatás területi különbségei Budapesten


Különdíj: t

Hallgató: Simon Réka
Szak: geográfus, Képzés típusa: msc, Intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Kar: Természettudományi Kar

Témavazető: Dr. Szabó Pál - tszv. egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar


Budapest – Magyarország fővárosa, hazánk legnépesebb települése, a társadalmi, gazdasági és politikai élet központja. A főváros oktatási téren is kiemelkedik: fiatalok tízezrei koptatják itt az iskolapadokat a neves és kevésbé neves alap-, közép- és felsőfokú oktatási intézményekben. Budapesttel kapcsolatban így jogosan merül fel a kérdés: vajon iskolavárosnak tekinthető? Erről nincs megegyezés. Felmerült bennem, hogy az iskolai funkció jelentőségét érdemes lenne megvizsgálni kerületi szinten. Így – ha Budapest „iskolavárosiassága” ugyan megkérdőjelezhető – az eldönthető volna, hogy mely kerületei azok, amelyek biztosan kiérdemelhetnék e rangot, ha az egyes kerületekre önálló városokként tekintenénk. Munkámban erre tettem kísérletet, s kiderült, hogy a középfokú oktatás terén az ötödik, a kilencedik és az első kerület emelkedik ki a leginkább.